pozycjonowanie jako reklama

pozycjonowanie jako reklama

pozycjonowanie_jako_reklama_1.jpg

Druga z podstawowych metod, która także może się pochwalić świetnymi rezultatami, opiera się o długi ogon fraz kluczowych. Pozycjonowanie jako reklama, gdzie pracuje się na dużej ilości różnorodnych fraz, określa się również jako pozycjonowanie szerokie lub long tail. Sprawdza się ono bardzo dobrze w przypadku sklepów internetowych o bogatym asortymencie, wszelkich portali aukcyjnych oraz platform handlowych. Mogą po nie sięgać również wydawcy rozbudowanych portali poradnikowych, gdzie porusza się wiele tematów z bardzo odmiennych dziedzin.

Na czym ogólnie rzecz biorąc polega kampania oparta o długi ogon? W sensie technicznym chodzi o to samo, ale diabeł tkwi w szczegółach. Prowadząc działania pozycjonujące typu long tail można pracować nawet z setkami fraz, przy czym są to frazy bardzo niszowe, które pojedynczo stanowią małą siłę. Dopiero zebrane razem powodują, że pozycjonowanie jako reklama w takim wariancie nabiera sensu. Przykładową frazą może być długa nazwa kodowa aparatu fotograficznego – często fabryczne nazwy urządzeń elektronicznych są skomplikowane i trudne do zapamiętania.

Jeśli potencjalny klient będzie szukał właśnie tego modelu i wpisze go w Google, jest duża szansa, że trafi na stronę klienta. Takie podejście do pozycjonowania daje większe szanse powodzenia, ale wiąże się ze sporym wysiłkiem na gruncie szykowania zaplecza. Potrzeba będzie wiele tekstów SEO odnoszących się do licznych fraz, więc pozycjonowanie jako reklama w szerokim modelu również zajmie nieco czasu. Warto jednak wykazać się cierpliwością.

druk cyfrowy poznań Studio graficzne poznań

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *